Būt redzamam un atrodamam tiešsaistē

Būt redzamam un atrodamam tiešsaistē

Tiešsaistes meklētāji saites uz tīmekļa vietnēm lielākoties atrod paši. Indeksējot lapas saturu, tie paši izsecina arī, kas šis ir par resursu un kurā vietā meklēšanas rezultātos to parādīt lietotājam, kurš interesējas par attiecīgo tēmu. Taču nevajadzētu paļauties, ka vietne būs atrodama un viegli pamanāma allaž, kad kāds interesents meklēšanas lodziņā ierakstīs ar kompānijas darbības jomu saistītos atslēgvārdus. Lai uzlabotu atrodamību, ir jāizprot, pēc kādiem principiem Google u. c. meklētāji darbojas, un attiecīgā vietne jāpielāgo tā, lai šinī sistēmā tai nodrošinātu priekšrocības. 

Tiešsaistes meklētājprogrammas izmanto daudz citu kritēriju, no kuriem daļu meklētājuzņēmumi nemaz nepublisko, lai samazinātu centienus vietnes pielāgot negodprātīgos nolūkos, tomēr ir daži aspekti, kuru ievērošana var būtiski uzlabot vietnes pozīcijas meklēšanas rezultātos. 

Viens no kritērijiem, pēc kā tīmekļa meklētājprogramma nosaka katra resursa nozīmīgumu, ir konkrētās tīmekļa vietnes saikne ar citām vietnēm, konkrēti – cik un kādās interneta lapās ir ievietotas saites uz konkrēto vietni. Saites ir tas, kas tīmekli satur kopā, un, ja kāds resurss ir ievietojis saiti uz jūsu vietni, tas tiek interpretēts kā atzīšanas signāls. Un, jo vērtīgāks (ienākošajām saitēm bagātāks) ir resurss, kas ievieto saiti uz jūsu vietni, jo vairāk plusu ar šādu saiti var nopelnīt. 

Google labāk par jebkuru citu zina, kādi materiāli jau ir publicēti tiešsaistē

Svarīgs aspekts, kas ietekmē atrodamību, ir lapas saturs. Meklētājprogrammām pielāgots tīmekļa vietnes saturs ir tāds, kas gan ir izsmeļošs tās apmeklētājiem, gan indeksēšanas robotiem ļauj noprast, par ko šis resurss ir. Par apmeklētājiem viss ir skaidrs: ja vietne nesniegs pienācīgu saturisko informāciju, potenciālais klients to meklēs citur. Taču indeksēšanas robots cilvēku valodu nesaprot. Viens no veidiem, kā tas mēģina gūt priekšstatu par vietnes saturu, ir skaitīšana, cik bieži tajā atkārtojas noteikti vārdi vai frāzes. Ja kādas frāzes vai jēdzieni tur parādās koncentrēti, tas meklētājprogrammai liek domāt, ka vietne satur informāciju tieši par šo tēmu. 

Tādējādi viens no pirmajiem soļiem, kas ir jāveic vietnes optimizēšanā, ir definēt, kuras tad ir svarīgākās frāzes vai jēdzieni, pēc kuriem, kā jūs vēlaties, vietne būtu visveiksmīgāk atrodama. Uz šīm frāzēm vietnes saturā ir nepieciešams likt uzsvaru, tomēr nedrīkst aizmirst, ka tekstu galu galā lasīs dzīvi cilvēki – tas nedrīkst būt piebāzts ar atkārtotiem vārdiem tā, ka tiek apgrūtināta lasīšana un uztveršana. Ir jāatrod līdzsvars starp lasītāju apkalpošanu un SEO. 

Ir svarīgi, lai saturs būtu oriģināls. Google labāk par jebkuru citu zina, kādi materiāli jau ir publicēti tiešsaistē. Pārpublicējumiem tiek izrādīts mazāk uzmanības nekā jauniem materiāliem. Labākus rezultātus var iegūt, vietni regulāri atjauninot ar jauniem ierakstiem.

Nozīmīgs faktors ir arī aktivitāte un popularitāte sociālajos medijos. Ja tajos cilvēki dalās ar saitēm uz konkrēto tīmekļa vietni, tas tiek ierēķināts, kalkulējot vietnes nozīmīgumu un pozīciju meklēšanas rezultātos. 

Saistītie raksti


Kontakti

Saziņai:
23300113
Adrese:
Daugavas iela 38-3, Mārupe, LV-2167
Ikmēneša labāko ziņu apkopojums e-pastā:
Seko!