Desmit gadu laikā elektroauto skaitam Latvijā jāsasniedz 18 000

Desmit gadu laikā elektroauto skaitam Latvijā jāsasniedz 18 000

Pēc pašreizējiem datiem elektrisko transportlīdzekļu skaits Latvijā ir nedaudz mazāks par 1000 spēkratiem. Attīstoties to lietošanai nepieciešamajai infrastruktūrai, piemēram, paplašinoties uzlādes staciju tīklam, šādu auto skaits nesteidzīgi pieaug. Tomēr, lai sasniegtu mērķi samazināt siltumnīcefekta gāzu emisijas, līdz 2030. gadam elektrisko transportlīdzekļu skaitam Latvijā jāpalielinās vairāk nekā 18 reižu, sasniedzot 18 000 vienību.

Nupat Saeimas Ilgtspējīgas attīstības komisijas sēdē tika paziņots, ka, lai spētu samazināt siltumnīcas efekta gāzu emisijas transporta nozarē, Latvijā līdz 2030. gadam jābūt 18 000 elektriskajiem transportlīdzekļiem. Ar šādu vēsti nācis klajā Satiksmes ministrijas parlamentārais sekretārs un Saeimas deputāts Jānis Butāns. Viņš uzsvēra, ka

mērķa sasniegšanai nebūs nepieciešams ne palielināt akcīzes nodokli fosilajai degvielai, ne jāveic kādi valsts atbalsta pasākumi.

Viņaprāt, elektrisko auto pārdošanas kāpumu palielināšot to cenas pakāpeniska izlīdzināšanās ar iekšdedzes dzinēju mašīnām.

Runājot par pašreizējām priekšrocībām elektrisko auto lietotājiem, J. Butāns norādīja uz iespēju nemaksāt transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokli, reģistrāciju. Ar šādiem auto var braukt pa sabiedriskā transporta joslām, virknē Rīgas stāvvietu auto var novietot bez maksas un citi labumi. Bez tam, šobrīd jau daudzviet izvietotas elektrisko auto uzlādes stacijas, kā arī pakalpojumu sniedzēji piedāvā dažādas iespējas mašīnas ērtākai uzlādei.

Vienlaikus Ekonomikas ministrijas Ilgtspējas enerģētikas politikas departamenta vecākais eksperts Einārs Cilinskis piedāvāja variantu kaitīgās emisijas samazināt, koncentrējoties uz uzņēmumu autoparku un taksometru nomaiņu uz elektrisko transportu.

Tikmēr J. Butāns skaidroja, ka līdztekus elektrisko transportlīdzekļu pieaugumam, kas vairāk vērsts uz privāto sektoru, sabiedriskajā sektorā būtu jākoncentrējas uz dzelzceļu kā transporta tīkla mugurkaulu. Tādējādi būtu jāveic gan dzelzceļa elektrifikācija, gan jaunu vilcienu iegāde, aizstājot dīzeļvilcienus ar, piemēram, baterijām darbināmajiem.

Saistītie raksti


Kontakti

Saziņai:
23300113
Adrese:
Izstāžu centrs Ķīpsala, Rīga
Ikmēneša labāko ziņu apkopojums e-pastā:
Seko!