Pandēmijas ietekmē dažādu jomu uzņēmumiem bija strauji jāpārorientējas uz digitālo vidi, lai klientiem joprojām būtu pieejami un saglabātu savu konkurētspēju. Mobilo sakaru operators Tele2 sadarbībā ar pētījumu kompāniju Berg Research veikuši Latvijas mazo un vidējo uzņēmumu (MVU) aptauju par pāreju uz uzņēmējdarbību digitālajā vidē. Aptaujājot 350 uzņēmumu, noskaidrots, ka gandrīz puse no tiem pielāgojušies pandēmijas apstākļiem un savu biznesu pārcēluši uz digitālo vidi.
Aptaujā noskaidrots, ka digitālās transformācijas ceļu biežāk gājuši mazie uzņēmumi, kuri darbojas sešus līdz desmit gadus un kuros strādā ne vairāk par pieciem darbiniekiem.
Skatoties nozaru griezumā, pētījuma rezultāti liecina, ka čaklākie biznesa procesu pārnesē uz digitālo vidi bijuši tirdzniecības jomas pārstāvji, no kuriem vairāk nekā puse jeb 51% pilnīgi vai daļēji digitāli transformējušies. Salīdzinoši darbīgi bijuši arī pakalpojumu jomas uzņēmumi (48%), kā arī ražošanas nozares pārstāvji, no kuriem 45% darbību pārcēluši uz digitālo vidi. Aptaujas rezultāti parāda, ka šo jomu uzņēmumi arī nākotnē plāno būtiski attīstīt savu biznesu digitālā virzienā.
Tele2 komercdirektors Raivo Rosts uzsver, ka liela daļa jeb 46% MVU atzīst, ka arī pēc pandēmijas turpinās biznesu organizēt digitālajā vidē, savukārt 35% uzņēmumu ir apņēmušies būtiski attīstīt savu uzņēmējdarbību digitālajā vidē. Tas nozīmē, ka liela daļa MVU, kas veido vairāk nekā 98% no Latvijas biznesa vides, pandēmijas laikā ir apzinājuši digitālās vides priekšrocības un saskata iespējas sava biznesa izaugsmei arī turpmāk. R. Rosts uzskata, ka digitālās jomas attīstīšana uzņēmumiem var būtiski paaugstināt konkurētspējas priekšrocības ne tikai Latvijā, bet arī ļaut sekmīgi uzsākt vai izvērst darbību citu valstu tirgos.