Elektromobiļu litija jonu bateriju cena laikā posmā no 2010. līdz 2016. gadam ir samazinājusies par 77%, liecina kompānijas McKinsey veikts pētījums (lejupielādējams šeit). Pētījumā tāpat norādīts, ka 2016. gadā ASV, Eiropas Savienībā un Ķīnā kopā pārdoti ap 530 tūkstošiem elektromobiļu, salīdzinot ar 501 tūkstoti 2015. gadā.
Publikācijā atzīmēts, ka tieši bateriju cena veido ievērojamu daļu no elektromobiļu kopējās cenas. Atbilstīgi nozarē izmantotajai formulai, šobrīd elektromobiļu bateriju cena ir 227 ASV dolāri par kilovatstundu (kWh). 2010. gadā šis rādītājs bija1000 dolāri par kWh.
Vienlaikus, salīdzinot ar automašīnām kas aprīkotas ar iekšdedzes dzinējiem, elektrisko versiju ar sērijveida 60 kilovatu baterijām cena jorprojām par aptuveni 14 tūkstošiem dolāru automašīnu ar iekšdedzes dzinējiem cenu. Šī iemesla dēļ bateriju palētināšana ir galvenais veids, kā padarīt elektromobiļus konkurētspējīgus cenu ziņā, norāda McKinsey eksperti. Tiek uzskatīts, ka tas varētu notikt 2020. gadu vidū, kad prognozē nākošās paaudzes bateriju parādīšanos, kuru izmaksas tiek lēstas 100 dolāru par kWh apmērā.
Vienlaikus gan netrūkst arī ekspertu, kuru šos pieņēmumus uzskata par pārlieku optimistiskiem. Tajā pašā laikā izplatīts ir pieņēmums, ka bateriju ražošanas reālās izmaksas Tesla Motors un vēl citiem vadošajiem ražotājiem jau pašlaik atrodas 150-200 dolāru par kWh līmenī.
Jāatgādina, ka 2014. gadā pasaulē zināmākais elektromobiļu ražotājs, kompānija Tesla Motors, pieņēma lēmumu būvēt gigafabriku, lai panāktu bateriju cenas samazināšanos un izvairītos no to prognozējamā deficīta 2017. – 2018. gados, kas tirgū parādīsies elektromobilis Tesla Model III (ar provizorisko cenu 35 000 dolāru). Plānots, ka 930 tūkstošus kvadrātmetru aizņemošās rūpnīcas būvniecībā tiks ieguldīti pieci miljardi ASV dolāru, un tā spēs nodrošināt ar baterijām 500 tūkstošus elektromobiļu gadā. Darbu rūpnīca uzsāks šogad.