Pandēmija veicinājusi globālo e-komercijas izaugsmi par 74%

Pandēmija veicinājusi globālo e-komercijas izaugsmi par 74%

Sākoties Covid-19 pandēmijai, e-komercija visā pasaulē piedzīvojusi strauju izaugsmi vidēji par 74% un vairākiem internetveikaliem ļāvusi kāpināt gada apgrozījumu pat par 300%, liecina pašmāju e-komercijas IT risinājumu izstrādātāja Magebit apkopotie dati par 73 internetveikaliem visā pasaulē. Arī šobrīd, samazinoties ierobežojumiem un daudziem pircējiem atgriežoties fiziskajos veikalos, e-komercijas izaugsme turpinās, kaut arī tā kļuvusi lēnāka.

Novērots, ka kopējā e-komercijas izaugsme no 2019. uz 2020. gadu bijusi vidēji 73,9%, bet, salīdzinot 2020. gada 10 mēnešus no janvāra līdz oktobrim ar tādu pašu periodu šogad, tā palēninājusies, sasniedzot - vidēji 14,25%. Tomēr pilna aina būs redzama, apkopojot visa gada datus, jo daudziem interneta veikaliem visaktīvākais periods ir gada beigas, kad notiek tādas akcijas kā Black Friday vai Cyber Monday, iepirkšanās Ziemassvētkiem utt.

Magebit izpilddirektors Kristaps Rjabovs skaidro, ka daudzi internetveikali, sākoties pandēmijai, strauji attīstīja e-komerciju. Tā kā pircēji aizvien biežāk iepirkās e-vidē, šiem uzņēmumiem pagājušajā gadā redzams milzīgs e-komercijas apgrozījuma pieaugums.

Lielai daļai uzņēmumu ienākumi palielinājušies par 100–300%.

Atceļot ierobežojumus un atkal atverot fiziskos veikalus, daļa online pircēju atgriežas fiziskajos veikalos, tāpēc arī daudziem internetveikaliem, kas pērn piedzīvoja vairāku simtu procentu izaugsmi, šogad tā ir nedaudz kritusies vai palēninājusies. 

Starp Magebit klientiem 2021. gada 10 mēnešos visstraujāk auguši uzņēmumi, kas internetveikalos tirgo elektronikas preces (apgrozījums audzis vidēji par 148%) un preces vaļaspriekiem un hobijiem (vidējais apgrozījuma pieaugums 197,5%). Izteikts e-komercijas uzplaukums vērojams arī pārtikas e-veikalu segmentā, kas visstraujāko izaugsmi piedzīvoja tieši pandēmijas sākumā. Pārtikas tirgotāju izaugsme vidēji bijusi 108% 2020. gadā, taču 2021. gadā piedzīvots vidēji 27% kritums.

Kopumā Magebit novērojumi rāda, ka par spīti Covid-19 ierobežojumiem uzņēmumi var turpināt izaugsmi, pat ja konkrētā industrija ir piedzīvojusi negatīvu ietekmi. To veicina gan operatīva pārorientēšanās uz internetveikaliem un inovatīvas idejas, kā sasniegt klientus, gan kopējā digitalizācijas attīstība, spēja saglabāt sava pakalpojuma kvalitāti, rūpes par darbiniekiem arī grūtībās un godīga attieksme pret klientiem un partneriem. 

Saistītie raksti


Kontakti

+ 371 23300113
SIA BiSMART
LV40203056850
Ikmēneša labāko ziņu apkopojums e-pastā:
Seko!