Vairums kompāniju nākušas klajā ar ziņām par ceturkšņa ieņēmumiem. Ņemot vērā situāciju pasaulē, šis ir visai interesants laiks dažādos tirgos – kādam ir milzīgi zaudējumi, kādam – rekordaugsti ieņēmumi. Būtiskas izmaiņas piedzīvojis arī mākoņa infrastruktūras tirgus – zobus aizvien niknāk rāda Ķīnas e-komercijas gigants “Alibaba”.
Mākoņa infrastruktūras tirgū dominanci jau labu laiku pārņēmuši pieci lielie tehnoloģiju giganti: Amazon, Microsoft, Google, Alibaba un IBM. Tieši šādā secībā šīs kompānijas arī sadalījušas tirgus ieņēmumus. Zīmīgi, ka nupat šajā TOP 5 notikušas būtiskas izmaiņas, savus pakalpojumus veiksmīgi virzot Ķīnas e-komercijas milzim “Alibaba”, kura ieņēmumi mākoņa infrastruktūras tirgū pieauguši par 60%.
Alibaba mākoņa infrastruktūras tirgū ienāca 2015. gadā, un kopš tā laika uzņēmums šajā jomā ievērojami audzis.
Ķīnas e-komercijas gigants nupat paziņojis, ka ieņēmumi no šī tirgus iepriekšējā ceturksnī sasnieguši 2,194 miljardus ASV dolāru. Tas vienlaikus ļāvis krietni jo krietni apsteigt uzņēmumu “IBM”, kura ieņēmumi mākoņa infrastruktūras tirgū ceturksnī sasnieguši 1.65 miljardus USD. Šīs izmaiņas tiek uzskatītas par ievērojamu pagrieziena punktu, ja ņem vērā faktu, ka uzņēmumam ar pāris gadu pieredzi mākoņa infrastruktūras jomā (Alibaba) izdevies apsteigt kompāniju ar vairāku desmitu gadu pieredzi nozarē (IBM).
Tikmēr godpilno trešo vietu mākoņa infrastruktūras tirgū ieņēmis Google ar savu pakalpojumu “Google Cloud”, gūstot 2.9 miljardu ASV dolāru lielus ieņēmumus. Ar manāmu atrāvienu otrajā vietā atrodas Microsoft radītais Azure mākoņserviss, kas guvis 5.9 miljardu USD ieņēmumus.
Savukārt absolūts līderis mākoņa infrastruktūras tirgū ir un paliek uzņēmums “Amazon” ar 11.6 miljardiem dolāru.
Kaut arī Alibaba ieņēmumu ziņā joprojām atrodas diezgan tālu aiz Amazon, kompānija jau labu laiku pierāda mērķtiecīgu virzību pretī mākoņa infrastruktūras tirgus virsotnei. Šo stabilo izaugsmi lielākoties palīdz noturēt Ķīna, kas ir uzņēmuma galvenais tirgus, kā arī pandēmijas virzītā digitālā transformācija. Vienlaikus Alibaba savu darbību izvērš citviet pasaulē – ASV, Lielbritānijā, Apvienotajos Arābu Emirātos. Kompānija ir tirgus līderis Indonēzijā un Malaizijā. Šie panākumi, kas sasniegti pēdējos piecos gados, sekmējuši Alibaba nokļūšanu ceturtajā pozīcijā mākoņa infrastruktūras tirgū. Kas zina, varbūt šādi turpinot, Ķīnas e-komercijas gigants drīzumā ielauzīsies arī pirmajā trijniekā.