Aizvadīts BiSMART vērienīgais tehnoloģiju forums “Nākotnes tendences”

Aizvadīts BiSMART vērienīgais tehnoloģiju forums “Nākotnes tendences”

Līdzīgi kā 2020. gada pirmie mēneši, visticamāk, arī viss šis gads tiks pavadīts, turpinot pielāgoties pandēmijas radītajām sekām, kas likušas ievērojami transformēt ne tikai uzņēmumos esošos procesus, bet pat veselas nozares. Ko gaidīt no ekonomikas šogad, kādas ir darba devēju prognozes, priekšnosacījumi veiksmīgam e-komercijas biznesam, digitālā transformācija pandēmijas laikā un daudz kas cits noderīgs, ko ikvienam bija iespēja izzināt 28. janvārī BiSMART gadu iesildošajā forumā “Nākotnes tendences”. 

Ekonomists Dainis Gašpuitis īsumā dalījās ar to, ko 2021. gads sola gan Latvijas, gan pasaules ekonomikai. Viņš skaidro, ka perspektīvas pasaulē esot ļoti atšķirīgas, taču labas prognozes attiecībā uz ekonomisko izaugsmi solās būt Indijai, Ķīnai, ASV. Taču, kas attiecas uz Eiropu - šajā reģionā izaugsme solās būt krietni vien gausāka un, visticamāk, pilnībā atgūties būs iespējams vien nākamgad. 

Par lokālā tirgus nozīmes pieaugumu pastāstīja Lursoft IT valdes locekle Daiga Kiopa, kura norāda, ka iepriekšējos gadu desmitus ceļš vedis globālas ekonomikas virzienā, koncentrējoties uz eksportu. Tikmēr pēdējā gada notikumi likuši valstīm pārskatīt to, kā tirdzniecības jomai vajadzētu attīstīties tālāk un lielāku uzsvaru likt tieši uz vietējā tirgus izaugsmi. To apstiprina arī PTO izteikums, ka pērn globalā tirdzniecība varētu būt samazinājusies par 9.2%. 

CSC Telecom projektu vadītājs Sergejs Jerofejevs pastāstīja par tādu pandēmijas laika tendenci kā mājotāju serviss. Viņš uzsver, ka pārmaiņas ir 20. un 21. gadsimta būtiska tendence, kas īpaši izpaužas šobrīd:

Mēs visi ceram, ka 2021. gads būs stabilāks, bet viens ir skaidrs - pārmaiņas ir jaunā norma

- uzskata S. Jerofejevs. Tāpēc ikvienam uzņēmumam jādomā, kā ātri un veiksmīgi pielāgoties jaunajai situācijai, lai turpinātu izaugsmi vai vismaz paliktu virs ūdens. 

Kādi būs nākotnes pārdošanas procesi sadarbībā ar mākslīgo intelektu, atklāja pārstāvis no uzņēmuma Clarity Sergejs Jermakovs. Viņš dalās ar vairākām tendencēm, kas ir saistītas ar mākslīgo intelektu, un atklāja, kā uzņēmums ar pieejamajiem rīkiem var uzlabot pārdošanas procesus. S. Jermakovs uzskata, ka mākslīgais intelekts ir tehnoloģija, kas ar laiku neaizvietos pārdevēju, bet gan ļaus efektīvāk un labāk izprast klientu vēlmes. 

Pērnais gads mums visiem labi pierādīja, ka pie noteiktiem apstākļiem pāreja uz e-komerciju, ja uz to stipri koncentrējamies, var notikt ļoti strauji, vienā gadā sasniedzot piecu gadu mērķus.  Kādi ir priekšnosacījumi veiksmīgam e-komercijas biznesam, atklāja Element Digital vadītājs Arnis Jēkabsons, vairāk pastāstot par tādām tendencēm kā omnikanālu pieeja, loģistika, ilgtspējīgi risinājumi, automatizācija, kā arī analītika un personalizācija. 

Kā pasaule varētu izskatīties pēc pandēmijas, pārdomās dalījās Digital Mind vadītājs Rinalds Sluckis.

Tas temps, kādā tiek adaptētas jaunas tehnoloģijas un metodes, šobrīd ārējā spiediena rezultātā ir ļoti ātrs

, uzskata Digital Mind vadītājs un dalās ar piecām būtiskām tendencēm darba organizācijai “pēc-pandēmijas” uzņēmumā. Būtiskākā no tām, kas arī ievērojami izmainīs darba stilu, ir hibrīda organizēšanas un darba vadīšanas stils jeb darbs gan no mājām, gan biroja.

Par emocionālās inteliģences un apzinātības nozīmi biznesā pastāstīja mediatore Sallija Burmeistere. Viņa uzsver, ka cilvēkam šobrīd ir nepieciešams ne tikai augsts inteliģences līmenis, bet arī augsta emocionālā noturība, kas ļauj vieglāk risināt problēmsituācijas, kas īpaši svarīgi šajā pandēmijas laikā. 

Risinājumus, kuru ieviešana uzņēmumam šogad būtu rūpīgi jāapsver, ņemot vērā pandēmijas radītās izmaiņas, atklāja Tet starptautiskā biznesa vadītājs Māris Priekulis. Viņaprāt, ja vienā vārdā būtu jānoraksturo pasaule šodien, tad tā ir nenoteiktība, ir jābūt ļoti elastīgam, jo izmaiņas ir ļoti straujas un pietiekoši daudz. Vienlaikus ir vēl daudz neatbildētu jautājumu, piemēram, vai bizness šādām pārmaiņām ir gatavs un kā tas viss ietekmēs komunikāciju ar klientu? 

Digitālā transformācija īpaši aktuāla kļuvusi Covid-19 laikā. Kā to īstenot, daloties ar pāris praktiskiem piemēriem, atklāja Corporate Solutions grupa IS konsultāciju nodaļas vadītāja Zanda Rence-Mālniece. Viņa norāda uz vairākiem aspektiem, kāpēc mēs nonākam līdz digitālajai transformācijai, atklāja, kā veidojas šīs pārmaiņas un kā tās veiksmīgi un efektīvi ieviest uzņēmumā. 

Ar darba tirgus prognozēm 2021. gadam un iespējamajiem personālvadības lēmumiem no organizāciju puses iepazīstināja CV Online Latvia vadītājs Aivis Brodiņš, kurš īsumā pastāstīja par ikgadējo CV Online veikto aptauju, kuras mērķis ir noskaidrot organizāciju viedokli par nākamo gadu un aktuālākās HR tendences.

Pēc aptuveni 100 organizāciju atbildēm var spriest, ka situācija šogad būs visai līdzīga 2020. gadam, tomēr atsevišķās jomās vērojamas arī izmaiņas. 

Kādi jaunumi finanšu jomā biznesu sagaida šogad un par kādiem ar finansēm saistītiem riskiem, iespējām un risinājumiem ikvienam uzņēmumam jābūt informētam jau tagad, atklāja Factris Latvija izpilddirektors Kaspars Barons. Viņš uzsver, ka vieni no lielākajiem riskiem, ar ko uzņēmumi, kuri cietuši no pandēmijas sekām un tādējādi finanšu trūkuma, var sastapties, ir neparedzami ienākumi, kā arī nevēlamas parādsaistības.

Mailigen by Pipedrive dibinātājs/izpilddirektors Jānis Rozenblats atklāja, kā uzņēmumam izaugt no idejas līdz vienradzim, konkrēti pastāstot par uzņēmuma Mailigen izaugsmi.

Mēs izlēmām pielietot savas zināšanas, lai radītu kaut ko savu, augošu vērtību - piegādātu vērtību klientam un radītu vērtību sev

- stāsta J. Rozenblats. Tādā veidā arī radusies ideja par Mailigen - uzņēmumu, kas jau vairāk nekā 10 gadus veiksmīgi darbojas e-pastu mārketinga jomā. 

Saistītie raksti


Kontakti

Saziņai:
23300113
Adrese:
Izstāžu centrs Ķīpsala, Rīga
Ikmēneša labāko ziņu apkopojums e-pastā:
Seko!